هزینه خدمات دندانپزشکی در سال ۱۴۰۰

۱۴۰۰-۰۳-۱۹ ۰ نظرات

دندان یکی از اعضای بدن انسان است که نه تنها جنبه زیبایی دارد بلکه در سلامتی سیستم گوارش بسیار مؤثر است. اما متأسفانه هزینه های دندان و دندانپزشکی بسیار گران است. در سال ۱۴۰۰ با وجود افزایش قیمتها و تورم هزینه های دندانپزشکی چه تغییراتی داشته است؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات مناسبی در اینباره دریافت کنید.

برای عده بسیار زیادی از افراد که دارای دندان های خراب هستند و به ترمیم آنها نیاز دارند و یا برای دندانپزشکان، نرخ و تعرفه در نظر گرفته شده برای امور دندانپزشکی در سال جدید ۱۴۰۰ دارای اهمیت می باشد و این دسته از افراد تمایل دارند که از نرخ های تعیین شده در این خصوص اطلاعاتی را به دست آورند که هزینه ایمپلنت، جراحی لثه و عصب کشی دندان در سال ۱۴۰۰ از این گونه موارد می باشد.

یکی از هزینه های بسیار گران برای افراد، هزینه دندانپزشکی در سال ۱۴۰۰ می باشد که متاسفانه بیشتر هزینه را باید خود بیمار تقبل کند. اما از سوی دیگر بیمار هیچ گونه هزینه ای را خارج از هزینه درمان متقبل نشده و با توجه به درمان مورد نظر هزینه دندانپزشکی را پرداخت می کند.

تعرفه دندانپزشکی در سال ۱۴۰۰ چگونه است؟

به صورت کلی هزینه دندانپزشکی در سال ۱۴۰۰ از قیمت دلار و میزان افزایش و یا کاهش آن تاثیر می گیرد. افزایش قیمت به صورت همگانی در تعرفه دندانپزشکی حدود ۲۵ الی ۴۰ درصد می باشد که برخی از مراکز دندانپزشکی به گونه ای هستند که میزان تغییر قیمت را بین ۱۰ الی ۲۰ درصد نگه می دارند.

هزینه عصب کشی دندان در سال ۱۴۰۰ چگونه تعیین می شود؟

عصب کشی دندان شیوه ای است که به وسیله آن می توان از کشیدن دندان جلوگیری کرد که این شیوه برای افراد بسیار زیادی در جامعه صورت می گیرد و از این رو کسب اطلاع از میزان هزینه انجام این کار در سال ۱۴۰۰ برای عده بسیار زیادی حائز اهمیت می باشد. هزینه عصب کشی دندان در سال ۱۴۰۰ بر اساس تعداد ریشه کانال هر دندان تعیین می گردد. همچنین عوامل دیگری نیز مانند: نوع دندان مورد نظر و چند کاناله بودن آن هم در قیمت عصب کشی دندان در سال ۱۴۰۰ تاثیر گذار می باشند.

به طور عادی تعداد کانال ها بین یک تا پنج کانال متغیر است. اگر می خواهید هزینه عصب کشی را خودتان محاسبه کنید بهتر است که تعرفه عصب کشی یک کانال را با تعداد کانال های هر دندان ضرب کنید.

فراموش نکنید که در شرایط پوسیدگی شدید دندان و میزان تخلیه زیاد دندان، متخصص مجبور خواهد شد که برای قراردادن مواد پر کننده از یک پایه یا پین استفاده کند. در این حالت بایستی قیمت و هزینه پین نیز محاسبه شود.

دندانپزشکان پیشنهادی ما را اکنون مشاهده نمائید.

هزینه پر کردن دندان در سال ۱۴۰۰ به چه صورت است؟

پر کردن دندان و یا ترمیم دندان های پوسیده یکی دیگر از خدمات دندانپزشکی زیبایی بوده که به تعداد زیادی انجام می شود. هزینه پر کردن دندان در سال ۱۴۰۰ بسته به عمق پوسیدگی، میزان تراش و نوع مواد استفاده کننده بستگی دارد.

به طور عادی از کامپوزیت و آمالگام برای مواد پرکننده دندان استفاده می شود. زمانی که پوسیدگی خیلی عمیق باشد از آمالگام استفاده شده زیرا دارای مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیت می باشد.

یکی دیگر از هزینه های دندانپزشکی در سال ۱۴۰۰ به هزینه کشیدن دندان مربوط است. دندانپزشک و یا متخصص تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا از کشیدن دندان جلوگیری کند. اما در صورتی که آسیب دیدگی به حدی باشد که سلامت بیمار را به خطر اندازه چاره ای جز کشیدن دندان باقی نخواهد ماند.

در صورتی که دندانی به صورت نهفته رشد کرده باشد مانند دندان عقل نهفته یا دندان عقل نیمه نهفته، باز راهی جز کشیدن دندان وجود ندارد. با این عمل دندان های مجاور را از خطر نابودی نجات می دهید.

هزینه ی جرم گیری در سال ۱۴۰۰

نرخ و تعرفه تعریف شده از سوی وزارت بهداشت و درمان پزشکی کشور در سال ۱۴۰۰ ثابت بوده اما عوامل دیگری می تواند این قیمت را دچار تغییر کند. برای نمونه در صورتی که بیمار در حال انجام درمان پریودنتال فعال باشد هزینه درمان نیز بر هزینه جرم گیری دندان افزوده می شود.  از سوی دیگر تخصص دندانپزشک می تواند هزینه جرم گیری را افزایش دهد.

چرا هزینه دندانپزشکی در سال ۱۴۰۰ متفاوت است؟

اگر گذرتان به دندانپزشکی خورده باشد بدون شک متوجه شده اید که هزینه خدمات دندانپزشکی در ایران تعریف ثابتی برای کلینیک، مطب و یا حتی درمانگاه ها ندارد. قیمت ها و هزینه های دندانپزشکی در سال ۱۴۰۰ را با مرکزیت مقدار تعرفه تعیین می کنند. اما در مجموع می توان گفت که تفاوت هزینه های دندانپزشکی برای هر بیمار براساس شرایط زیر تخمین زده می شود:

ضریب تعرفه دندانپزشکی یا همان K برای بخش خصوصی و دولتی در سال ۱۴۰۰ براساس ضریب کیفی تعیین شده برای هر مرکز یا مطب دندانپزشکی بعد از نظارت نوع بیمه دندانپزشکی که هر مرکز دولتی و خصوصی بعد از نظارت اعلام می کنند تعریف می شود.قیمت کار دندانپزشک براساس وضعیت معضلات و مشکلات دندان، محل و موقعیت جغرافیایی مرکز دندانپزشکی جنس، مارک و برند مورد استفاده در مواد اولیه، دستمزد دریافتی دندانپزشک یا متخصص دندانپزشکی براساس تفاوت بین بخش دولتی و خصوصی تفاوت براساس تعرفه دندانپزشکی عمومی و متخصص سنجیده می شود. (در نظر داشته باشید که متخصص های مراکز خصوصی ۵۰ درصد بیشتر از دندانپزشک عمومی دستمزد دریافت می کند)

در ادامه تعدادی از دندانپزشکان حاذق و معتبر را به شما معرفی می کنیم جهت مشاهده روی لینک کلیک نمائید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.