کمپرسور دندانپزشکی چیست؟

کمپرسور دندانپزشکی چیست؟

۱۴۰۰-۰۳-۲۴ ۰ نظرات

وظیفه و نقش اصلی کمپرسور دندانپزشکی تامین و مهیا کردن هوای فشرده مورد نیاز در دندانپزشکی می باشد به طوری که بسیاری از کارهای مربوط به ترمیم و زیبایی دندان، نیازمند هوای فشرده می باشد که کمپرسور دندانپزشکی می تواند به راحتی این هوای فشرده مورد نیاز را تامین کند.

بهترین کمپرسور دندانپزشکی چه ویژگی های دارد؟

بهترین کمپرسور دندانپزشکی یک کمپرسور با طراحی خاص می باشد که در مطب های دندانپزشکان استفاده می شود. ویژگی های کمپرسور باد دندانپزشکی خیلی اهمیت دارد و جزو مهم ترین ابزار تمام دندان پزشک ها به حساب می آید کمپرسو باد مخصوص دندان پزشکی ویژگی ها و تجهیزات ضد عفونی کننده ای دارد که برای جلوگیری از انتقال بیماری ها و آلودگی از بیماری به بیمار دیگر طراحی و ساخته شده است. بیشتر مجتمع ها و مطب های دندان پزشکی در این روزها کمپرسورهایی را انتخاب می کنند که بدون نیاز به روغن کار می کنند.

مقاله مرتبط: هزینه خدمات دندانپزشکی در سال ۱۴۰۰

بهترین کمپرسور برای کلینیک کدام است ؟

اولین و مهم ترین قابلیت بهترین کمپرسور دندانپزشکی این است که هوای تمیز و فشرده را بدون هیچ گونه اختلال و کمبودی به صورت کاملاً تمیز تولید کند و تنها کمپرسورهایی این وظیفه  را با بهترین کیفیت انجام می دهند که دارای مجوز از کلاس صفر باشد و این توانایی را داشته باشد خلوص هوای فشرده شده و بدون روغن را ضمانت کند.

در کمپرسورمخصوص دندانپزشکی اگر یک کمپرسور برای انجام هر یک از اعمال دندان پزشکی دارای تأییدیه ای نباشد، دارای گواهینامۀ استاندارد و قابل اعتماد نیست. پس در هنگام تهیۀ این کمپرسورها مطمئن شوید که هوای دریافتی شما از کمپرسور کاملاً خالص و فشرده باشد.

چرا خرید کمپرسور دندانپزشکی اهمیت دارد؟

کمپرسورهای دندانپزشکی دارای تجهیزات ضد عفونی کننده هستند و از آنجا که همواره تعداد زیادی از افراد به صورت روزانه به مطب مراجعه می‌کنند؛ امکان ابتلا به انواع بیماری و شیوع ویروس‌ها زیاد خواهد بود. کمپرسور دندانپزشکی با تصویه کردن هوای خروجی مانع انتقال بیماری‌ها میشود. از طرفی با وجود شیوع بیماری‌های همه گیری مثل آنفولانزا و کرونا، عدم وجود کمپرسور دندانپزشکی مناسب در یک کلینیک اشتباه محض بوده و خسارت‌های جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.

مقاله مرتبط: علت اصلی و علامت پوسیدگی دندان ها چیست ؟؟؟

با انواع مختلف کمپرسور دندانپزشکی آشنا شوید!

جالب است بدانید این دستگاه کاربردی که پزشکان از آن استفاده‌های زیادی می‌کنند، در حال حاضر ۴ مدل بسیار پر فروش دارد. انواع کمپرسور مخصوص یونیت عبارت‌ است از:

کمپرسور تسمه‌ای دندانپزشکی: اولین نوع از انواع کمپرسور دندانپزشکی دارای تسمه‌ای است که نیروی محرکه را از الکتروموتور دستگاه به سیلندر منقل و در نتیجه دستگاه کار می‌کند.

کمپرسور کوبله دندانپزشکی: با حذف تسمه از ساختار کمپرسورها نوع دیگری از آن‌ها با نام کوبله طراحی و تولید شد که سیلندر و الکتروموتور را در یک بخش قرار داده تا نیروی محرکه مسقیم به سیلندر برسد.

کمپرسور اویل فری دندانپزشکی

کمپرسور اویل فری دندانپزشکی: یکی از پر طرفدارترین انواع این دستگاه، کمپرسور اویل فری دندانپزشکی است؛ چراکه این دستگاه کاملاً کوبله شده هستند و بدون روغن به راحتی کار می‌کنند. افزون بر این عملکرد این نوع دستگاه‌ها از سایر انواع بهتر نیز بوده است.

کمپرسور یخچالی دندانپزشکی: یکی دیگر از انواع کمپرسور باد دندانپزشکی، مدل یخچالی آن است، اما علیرغم عملکرد بسیار خوب این دستگاه ،به دلیل روغنی بودن این کمپرسور بهتر است که حتما از میکرو فیلتر برای هوای خروجی استفاده شود.

کمپرسور مخصوص یونیت چگونه کار می‌کند؟

شاید بتوان گفت کمپرسور باد دندانپزشکی در واقع حکم قلب یک کلینیک را دارد، بنابراین برای همگان مهم است که بدانند این دستگاه کاربردی چگونه کار می‌کند؟! همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، کمپرسورهای باد، هوای فشرده تولید میکنند تا موجب کارکردن هندپیس‌ها شود.هوای فشرده بعد از عبور از انواع فیلترهای تصویه هوا وارد دهان بیمار خواهد شد.

کمپرسور دندانپزشکی

نکاتی برای انتخاب بهترین کمپرسور دندانپزشکی که باید بدانیم؟

 موتورکمپرسور دندانپزشکی   مانند هر موتور الکترونیکی دیگر از سیم پیچ تشکیل شده است اما نکته اینجاست که جنس سیم پیچ از چیست ، در حال حاضر با برسی های ما بهترین نوع سیم پیچ به کار رفته در موتور های مورد استفاده برای این دستگاه که می تواند راندمان بالا همراه با طول عمر قابل قبولی ایجاد کند جنس مسی آن است که باعث کارکرد بهینه و منظم موتور خواهد شد و خطر از کار افتادن دستگاهی را که همه کارایی آن وابسته به موتور است را بسیار کاهش دهد .
   مخزن ذخیره هوای کمپرسور دندانپزشکی که یکی دیگر از اجزاء بسیار مهم و حیاطی آن است از لحاظ کیفیت ساخت و جنس متریال بکار رفته در آن و همچنین تکنولوژی ساخت بسیار پر اهمیت است.

در ادامه تعدادی از دندانپزشکان حاذق و معتبر را به شما معرفی می کنیم جهت مشاهده روی لینک کلیک نمائید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.