چگونگی مراحل اولیه ارتودنسی ؟ آیا ارتودنسی درد دارد ؟

۱۳۹۹-۰۷-۰۴ ۰ نظرات

مراحل اولیه ارتودنسی دندان

فرقی نمی‌کند که هدف شما از درمان چه باشد، زیرا گام های اولیه در سلسله مراحل ارتودنسی دندان تقریبا یکسان و به شرح زیر است. قبل از شروع مراحل به این نکته هم توجه کنید که هزینه ارتودنسی با افزایش تعداد مراحل بیشتر خواهد شد.

مرحله اول

بطور معمول متخصص ارتودنسی شما اولین جلسه را به معاینه و بررسی مشکلات دندان‌هایتان اختصاص می دهد. در همان جلسه اول ویزیت، متخصص ارتودنسی به شما درباره نحوه تشخیص و بررسی دندان ها و فک توضیحاتی ارائه میدهد.

مرحله دوم

بعد از آن، جهت مشاهده دقیقتر و تشخیص بهتر، با اشعه ایکس از دندان های شما عکس گرفته میشود. رادیوگرافی از تک تک دندان ها، سبب می شود تا بتوان هر گونه مشکلی که متوجه دندان هایتان است را قبل از نصب براکت های ارتودنسی بر طرف کرد. بنابراین این مرحله از پایه های ثابت مراحل ارتودنسی دندان است.

مرحله سوم

با این ارزیابی ها و بررسی های دقیق متخصص ارتودنسی اکنون می تواند نظر قطعی خود درباره نوع و شدت مشکل شما و برنامه درمانی پیش رو را به اطلاعتان برساند.

مرحله چهارم

اما متخصص ارتودنسی پیش از آنکه بخواهد اصلاح مشکل دندان های شما را شروع کند، باید از سلامت ساختارهای دهان و دندان شما مطمئن شود. او باید ابتدا از سلامت لثه های شما اطمینان حاصل کند. و اگر مورد مشکوکی در لثه های شما پیدا کرد، برای تشخیص و درمان بیماری های لثه، شما را به یک پریودنتیست یا سایر متخصصان دندانپزشکی ارجاع میدهد.

مرحله پنجم از مراحل ارتودنسی فک بالا و پایین

این تنها کاری نیست که متخصص قبل از شروع درمان انجام میدهد. او در مرحله بعدی به سراغ پر کردن پوسیدگی ها و جرم گیری دندان ها می رود. زیرا اگر دندان ها سالم نباشند درمان ارتودنسی شما هیچ معنایی ندارد و مراحل ارتودنسی نیز با موفقیت به اتمام نخواهند رسید. و حتی در طول مدت درمان چه بسا دندان ها به شدت آسیب ببینند و حتی نحوه مسواک زدن و شستشوی دهان و دندان به مشکل بر بخورد.

مرحله ششم

پس از رفع همه مشکلات احتمالی دهان و دندان در صورتی که به تشخیص متخصص شما نیاز به درمان ارتودنسی متحرک داشته باشید. باید در همان جلسه از فک بالا، پایین و دندان های شما قالبگیری شود تا بتوانید وارد سایر مراحل ارتودنسی دندان شوید .

جهت آشنایی با دندانپزشکان متخصص و حاذق مورد تایید پزشکان سلامت اکنون کلیک نمائید.

مراحل ارتودنسی به منظور زیبایی

بطور معمول متخصص ارتودنسی اولین جلسه را به معاینه و بررسی مشکلات دندان شما اختصاص می‌دهد.رادیوگرافی از تک تک دندان‌های شما سبب می‌شود تا متخصص ارتودنسی بتواند هر گونه مشکل را از دندان‌ها قبل از قرار دادن براکت‌های ارتودنسی بر طرف نماید.پس از دیدن عکس‌های رادیوگرافی متخصص ارتودنسی می‌تواند نظر قطعی و برنامه درمانی شما را به اطلاعتان برساند.متخصص ارتودنسی شما ابتدا از سلامت لثه‌های شما اطمینان حاصل می‌کند.اگر مورد مشکوکی در لثه‌های شما پیدا کرد، برای تشخیص بیماری لثه شما را به یک پریودنتیست معرفی می‌کند.سپس به سراغ پر کردن پوسیدگی‌ها و جرم گیری دندان‌ها می‌رود.پس از رفع همه مشکلات در صورتی که نیاز به درمان ارتودنسی متحرک وجود داشته باشد.این بار نوبت به قالب گیری از فک بالا، پایین و دندان‌های شما می‌رسد.

آیا ارتودنسی درد دارد؟ | نکات تسکین تحمل درد ارتودنسی

آیا ارتودنسی درد دارد؟ این سوال اولین چیزیست که هر فرد پس از تجویز درمان ارتودنسی از پزشک خود می‌پرسد. سوالاتی مانند: آیا هنگام نصب ارتودنسی درد دارد، آیا ارتودنسی آمپول دارد، راه‌های تحمل درد ارتودنسی چیست، درد ارتودنسی چقدر است، آیا ارتودنسی نیاز به بیحسی دارد، آیا در ارتودنسی آمپول میزنن و آیا ارتودنسی ضرر دارد نیز، همگی از سوالات پرتکرار بیماران هستند. در این مطلب به طور مفصل به سوال “آیا ارتودنسی درد دارد” می‌پردازیم تا ایده بهتری به شما درباره دشواری‌های احتمالی درمان ارتودنسی بدهیم

آیا ارتودنسی درد دارد؟

مسلما به طور قطعی نمی‌توان پاسخ سوال آیا ارتودنسی درد دارد را منفی دانست. می‌دانید که در ارتودنسی با اعمال نیرو و کشش روی دندان‌ها، آن‌ها را وادار به حرکت می‌کنند. بنابراین پاسخ آیا ارتودنسی درد دارد مثبت است. تجربه ناراحتی خفیف و تحمل درد ارتودنسی موردی رایج است. این درد پاسخی ذهنی به محرک‌ها در درمان ارتودنسی است. جالب است بدانید عدم تحمل درد ارتودنسی یکی از دلایل اصلی خروج بیماران از این درمان است.

درد ارتودنسی چقدر است؟ (عوامل موثر)

تا این قسمت از مطلب تا حدودی به سوالات آیا ارتودنسی درد دارد و آیا هنگام نصب ارتودنسی درد دارد، پاسخ دادیم. اما چه عواملی این حس و تحمل درد ارتودنسی را کاهش و یا افزایش می‌دهد؟

متخصصان عقیده دارند که پاسخ سوالات آیا ارتودنسی درد دارد، آیا هنگام نصب ارتودنسی درد دارد و درد ارتودنسی چقدر است، برای هر فرد متفاوت است. دلیل این امر آن است که درد ارتودنسی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله سن، جنسیت، آستانه درد، میزان نیروی اعمال شده، و حتی مواردی مانند وضعیت عاطفی، میزان استرس، و تجربه‌های قبلی بیمار از درد نیز در تحمل درد ارتودنسی موثرند. نیرویی که به دندان‌ها وارد می‌شود، واکنشی التهابی دارد که شامل احساس درد ناشی از حرکت دندان‌هاست. همچنین، این واکنش باعث تغییر در جریان خون پس از اعمال نیروی ارتودنسی می‌شود.