دندانپزشک خوب

یک دندانپزشک خوب چه ویژگی های باید داشته باشد؟

۱۴۰۰-۰۳-۲۵ ۱ نظرات

دندانپزشک خوب در بهبود و سلامت دندانهای هر شخص نقس بسیار مهمی دارد . یکی از مهمترین نکاتی که برای داشتن دهان و دندان سالم باید در نظر داشت ، پیدا کردن یک دندانپزشک خوب است که بتوانیم به او اعتماد کنیم .

برای انتخاب یک دندانپزشک خوب اولین قدم شناسایی دقیق برای دندانپزشک باتجربه و خوب است . تا بعدا مجبور به عوض کردن دندانپزشک خود نشویم .

معمولا دندانپزشکی محیط پر استرسی است و مراجعه بار اول هم از پراسترس ترین جلسه دندانپزشکی می باشد .

علاوه بر این دندانپزشکی که همیشه شما را درمان می کند به تاریخچه پزشکی و دندانپزشکی شما آگاه است ، چگونگی برخورد با شما و نحوه کاهش استرس شما را می داند و در مجموع می داند که با چه شرایطی برخورد دارد .

برای انتخاب یک دندانپزشک خوب و با تجربه باید بدانید که اگر برای داشتن دندان های سالم و زیبا ، به دنبال دندانپزشک می گردید ؛ همیشه به پیشینه و کارنامه کارهای قبلی دندانپزشک خود مراجعه کنید .

ویژگی های دندانپزشک خوب


۱. یک دندانپزشک خوب به صحبت های بیماران گوش می کند در واقع تکنیک گوش کردن به همان اندازه که تکنیک های درمان های دندانپزشکی مهم هستند اهمیت دارد ، یک دندانپزشک خوب زمانی را برای گوش کردن درباره نگرانی های بیماران خود اختصاص می دهد.

۲. از آنجا که شما به دانشکده دندانپزشکی نرفته اید، قاعدتا به یک دندانپزشک متکی هستید تا به شما در زمینه بهداشت دهان و دندان، مسائل پزشکی، عادت های خوب و گزینه های درمان اطلاع رسانی کند.
۳.یکی دیگر از خصوصیات یک دندان پزشک خوب داشتن رادیوگرافی از دندان های شماست . رادیوگرافی از دندان جز اصول شروع به کار در دندانپزشکی است .

۴. انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) پیشنهاد می کند که مطمئن شوید مطب دندانپزشک شما “تمیز، منظم و استریل باشد”. اگر چیزهایی مانند دستکشهای قدیمی و ابزارهای کثیف را که در جای خود قرار نداشتند را متوجه شدید، قطعا این کار دندانپزشک می تواند اتاق درمان را آلوده باعث بیماری شما و خانواده شما شود.
۵- همیشه مطب دندانپزشکی ، یکی از مکانهای انتقال عفونت بوده و یکی از پر خطرترین اعمال پزشکی جهت انتقال بیماری های ویروسی کشنده مانند HIV و هپاتیت B و C .

پس همیشه به دنبال مطب یا کلینیک باشید که از عدم انتقال عفونت در آن مطمئن شوید و بدانید که در آن عمل استریلیزاسیون به خوبی انجام می گردد

یکی از مهمترین مسایل در کنار کیفیت کار یک دندانپزشک، قیمت های دندانپزشکی است، برای آشنایی با قیمتهای دندانپزشکی، مقاله هزینه خدمات دندانپزشکی در سال ۱۴۰۰ را مطالعه نمائید.

۶. شما یک دندانپزشک خوب می خواهید نه یک فروشنده ؛ دندانپزشکان خوب سعی نخواهند کرد شما را در مورد محصولات و درمان هایی که به طور مطلق نیازی ندارید و شما قبل از معاینه درخواست نکرده اید، اجبار کند.

۷. بهترین دندانپزشک سعی در ایجاد یک رابطه درازمدت با بیمار می کند که به معنی پیگیری زمان های منظم برای معاینه دوره ای دهان و دندان است.

۸. برخی از روش های دندانپزشکی می توانند طولانی و دشوار باشند، اما شما بعد از چند ساعت احساس ناراحتی می کنید. یک دندانپزشک خوب بعد از یک درمان طولانی یا دشوار دوره نقاهت شما را دنبال خواهد کرد تا مطمئن شود عوارض ناشی از درمان در شما وجود ندارد.

مقاله مرتبط: آیا کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت سرامیکی ؟ آیا کامپوزیت درد دارد ؟مراحل کامپوزیت چگونه است ؟


برای آشنایی با دندانپزشکان خوب کشورمون به پزشکان سلامت مراجعه کنید.

در ادامه تعدادی از دندانپزشکان حاذق و معتبر را به شما معرفی می کنیم جهت مشاهده روی لینک کلیک نمائید.

۱ نظرات

  1. مائده کوهی
    ۱۴۰۰-۰۹-۲۵

    به نظرم جدای همه گفته هاتون یک دندانپزشک خوب باید بهترین راهکار به بیمارش ارائه بده . به عنوان مثال مادربزرگم همیشه برای دندانپزشکی رفتن اذیت میشد چون نمیتونست دهانشو باز کنه و مدام حالت تهوع بهش دست میداد. دندانپزشکم بابت درمان رفلکسی بهم دکتر برجیان معرفی کردند و با کمال تعجب بدون بیهوشی مشکل مادربزرگمو درمان کردند . باعث شد دندون های خراب چندین ساله اش و دردهای روزانه اش درمان بشه .

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.